Általános üzleti feltételek
ÁLTALÁNOS ÜZLETI FELTÉTELEK
Üzleti feltételek
1. Általános rendelkezések
1.1. Üzemeltető
A webárúház https://www.sportshouse.hu (továbbiakban
„Honlap“, „e-shop“), Sports House Slovakia s. r. o. társaság képviseli, Branisková
18, 040 01 Košice székhellyel, regisztrálva a cégbíróságon és a kerületi
bíróságon Košice I. vezetve. S.r.o. betét No.: 40787/V, a szervezet
azonosító száma IČO: 50 713 671, (továbbiakban „üzemeltető“, „szolgáltató“
vagy „eladó“), banki kapcsolat: Fio banka, a.s., külföldi bank fióktelepe, számlaszám
IBAN: SK7983300000002301162651.
1.2. Vásárló / Vevő
- Vásárló a webárúház miden látogatója, akár fogyasztó,
akár vállalkozó (továbbá „vásárló“).
- A fogyasztó vásárló – olyan fizikai személy, amely a szerződés
megkötésénél és teljesítésénél nem csinál további üzleti vagy egyéb
tevékenységgeket, foglalkozásokat (továbbá „fogyasztó“).
- A vállalkozó vásárló – olyan személy, amely nem
fogyasztó. Vállalkozónak számít, miden olyan személy, aki szerződéseket köt
saját vállalkozására, vagy a vállalkozó nevében vagy a nevében megbízott
személy, termelésére vagy hasonló tevékenységére kapcsolatos munkákat végez (továbbá
„vállalkozó“).
- Ezek az általános üzleti feltételek (továbbá „üzleti
feltételek“) szabályozzák a felek kölcsönös jogait és kötelezettségeit az eladó
és a vevő között az internetes bolton keresztül megkötött vásárlási
megállapodásból eredő vagy azzal kapcsolatban (továbbá „vásárlási szerződés“).
- Az üzleti feltételek a vásárlási szerződés szerves részét
képezik. Amikor a vásárlási szerzõdés vagy annak mellékletei másképp nem
rendelkeznek kifejezetten, vagy a jelen feltételek egyes rendelkezéseinek
érvényességét nem zárja ki vagy egyéb módon nem módosítja a vevõi szerzõdés
vagy az üzemeltetõ és a vevõ közötti egyéb kifejezett megállapodást, akkor a
következõ feltételek vonatkoznak a többi fél kapcsolataira.
- Az eladó és a fogyasztó közötti jogviszonyokat nem
kifejezetten szabályozott az 1. 40/1964
Coll. Polgári Törvénykönyv, törv. 250/2007 Coll. a fogyasztóvédelemről és a
Szlovák Nemzeti Tanács jogi aktusának módosításáról 372/1990 Coll. a módosított
bűncselekményekről a későbbi előírásokban , a törv. 102/2014 Z. z. a fogyasztók
védelméről az áruk értékesítésében, eladásában a távértékesítési szerződés vagy
az eladó telephelyén kívül kötött szerződés alapján nyújtott szolgáltatások
tekintetében, és bizonyos törvények (továbbá „A távértékesítési szerződés
szerinti áruk értékesítéséről szóló fogyasztóvédelmi törvény) a későbbi
jogszabályok megfogalmazásában.
- A fennálló jogviszonyokat az eladónak és a vállalkozó
között kifejezetten nem igazított a vonatkozó törvényi rendelkezések hatálya
alá tartoznak, törv. 513/1991 Coll. A módosított Kereskedelmi Törvénykönyv
későbbi megfogalmazásába.
2. Vásárlási szerződés lezárása
2.1. Az árú kínálata
A termékajánlat alatt, az internetes árúház honlapján talált
katalógusban kínált árút értjük.
2.2. Rendelés
- A vásárló az árút, online áruház weboldalán található megrendelőlap
segítségével rendelheti meg. A megrendelőlap használatával a vevő
elsősorban az ő által kiválasztott árút rendeli meg. A szükséges mennyiség, szállítási
mód (čl. 2.4.a)) és a fizetési mód kiválasztása után (čl. 2.5.a)) a vevő
megerősíti megrendelését, amivel kötelező javaslatot tesz a vásárlási
szerződés megkötésére a vevő és a szolgáltató között.
- A vevő a megrendelés elküldésével megerősíti, hogy elolvasta
ezeket az üzleti feltételeket és teljes mértékben és fenntartás nélkül egyetért
velük, és tudatában van annak, hogy a megrendelés egyik fő része a kötelező
vételár kifizetése.
2.3. A vásárlási szerződés megkötése
- Az üzemeltető vállalja, hogy elfogadja a vevő vásárlási
szerződését, amíg ez a javaslat nem mond ellent az üzleti feltételeknek és
az üzemeltetőnek nincs konkrét oka annak feltételezésére, hogy a vevő megsérti
a vásárlási szerződést. A szolgáltató egy üzenetben megerősíti a vásárlási szerződés
tervezetének átvételét a vevő elektronikus címére.
- Az üzemeltető és a vevő közötti szerződési kapcsolat, a
megrendelés átvételével (elfogadásával) jön létre, amelyet az üzemeltető a vevő
megrendelésekor megjelölt elektronikus címére küldi.
- A vevő a vásárlási szerződés megkötésére felmerülő
költségeket (pl. az internetes kapcsolattal való költségeket vagy a
telefonkommunikációs költségeket) a vevő fizeti.
2.4. A szállítás módja
- A szállítási módot az eladó határozza meg, hacsak a
vásárlási szerződés nem írja másként. Abban az esetben, ha a megrendelt áru
szállítási módját a vevő állapítja meg, a vevő az ilyen szállítóeszközzel járó
kockázatokat viseli, beleértve a választott közlekedési mód minden további
költségeit.
- Az áru elküldésekor, az üzemeltető kötelezi magát arra, hogy
tájékoztassa a vásárlót a megrendelés során megjelölt elektronikus címre.
- A megrendelt árú elküldése alatt, mindig a vevő rendelés
során megjelölt címére küldött árút értjük. Az üzemeltető fenntartja magának a jogot
, hogy a vevőnek elküldött árú összegéhez hozzászámítsa a szállító
aktuális árát a szállító árlistája alapján.
- Abban az esetben, ha a vevő a megrendelt árút
külföldi címre szeretné küldeni, az üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy
az árú árához hozzászámítsa a külföldi szállításhoz kapcsolatos szállítási
költségek árát, amelyről a vevőt előre értesíti.
2.5. A fizetés módja
- A vásárló ezek a fizetési módok közül válaszhat: fizetési
kártyával interneten keresztül, banki átutalásal a megrendelés befejezésekor,
készpénzel az áru szállítójának árúátvételkor, fizetési kártyával vagy készpénzel
az üzemeltető árúkiadási helyszínén személyes átvételkor.
- A fizetési kártyával interneten keresztül való fizetési mód
kiválasztásakor, a vevő a rendelés befejezése után át lesz irányítva egy
harmadik személy fizetési oldal szervejére, ahol kitölti a szükséges fizetési
adatokat. A kitöltött fizetési adatok igazolása után a rendelést
megerősítik, és a vételár összegét lehúzzák a vevő számlájáról.
- A banki átutalásal való fizetési mód kiválasztásakor, a
vevő a rendelés árát, még a rendelés intézése előtt, az üzemeltető
bankszámlájára küldi. A rendelés intézésére szükséges, hogy fizetéskor az
információkban a rendelési szám legyen megadva, amit a vevő
a rendelés befejezésekor kap meg. Banki átutalással történő fizetési mód
esetén, a vételár kifizetése, az eladó számlájára való összeg jóváírásának
napja számít.
- Az árúszállítónak árúátvételkor való készpénz fizetési mód kiválasztásakor,
az üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy a rendelés összegéhez
hozzászámítsa a szállítási költségeket a szállító aktuális árlistája
szerint.
- A felkínált áruk és szolgáltatások árai, a hozzáadottértékel-adóval
(továbbá "ÁFA") vannak megadva, kivéve csak akkor, ha kifejezetten azt
írják, hogy az ár áfa nélkül van megadva.
2.6. A vásárlási szerződés megkötéséből származó jogok és
kötelezettségek
- Az üzemeltető köteles megadni a megrendelt árut a vevőnek a
megegyeztetett áron, a vevő köteles az árút átvenni és a vételárat, beleértve a
kiválasztott szállítási mód költségeit, kifizetni.
- A vevő vásárlási szerződésének vagy üzleti feltételeinek
megsértése esetén az üzemeltető fenntartja a jogot arra, hogy visszavonja a
vételi szerződést. Ilyen esetben a vevő köteles kifizetni az üzemeltetőnek, az összes
költséget a megrendelésel kapcsolatban, különösen az áruszállítás
költségeit, ha a vevő nem veszi át a megrendelt árút.
- A vevő köteles pontos és helyes adatokat adni az áru
megrendelésekor. A vevő által megadot adatokat, amelyek a váráslási
szerződés megkötéséhez szükségesek, az eladó helyesnek tartja.
- Az eladó nincs kapcsolatban a vevővel és nem köti semmi
különleges magatartási kódex.
- Az eladó összes bejelentése a vevő iránt, a rendelésel
kapcsolatosan, ill. a vásárlási szerződéssel, a vevő belépésekor megadott
e-mail címre, vagy a megrendeléskor bejelölt e-mail címre lesz elküldve.
2.7. Ajándékutalványok és kedvezménykódok
- A vevő a rendelés létrehozásakor, felhasználhatja
a kódokat, amelyek a megvásárolt ajándékutalványokon szerepelnek és
kedvezménykódokat, amelyeket az üzemeltető ad meg összhangban a szabályaikkal.
- Hacsak az üzemeltető másképp nem írja, az ajándékutalványokat
és a kedvezménykódokat sem:
- nem lehet felhasználni többször;
- nem lehet őket kombinálni.
- Ezenkívül a kedvezménykódokat nem lehet felhasználni az
árúkra, amelyek le vannak szállítva, kivéve, ha az üzemeltető kifejezetten
másként nem rendelkezik.
- A vásárlási szerződés visszavonásakor, akármilyen
okokból vagy a vevő akármilyem más oka miatt, a kedvezménykód által
megvett árú visszaküldésekor, a vevőnek csak az általa kifizetett összeg
visszafizetésére van joga. Az eladó dönthet arról, hogy az új kedvezménykódot a
vevőnek kiadja-e és milyen értékben.
- Az ajándékutalvány vagy a kedvezménykód nem cserélhető pénzre.
Ha a vevő az ajándékutalvány vagy a kedvezménykód értékénél alacsonyabb áron
veszi meg az árut, akkor nem jogosult más ajándékutalványra vagy más kedvezménykódra,
új ajándékutalványra vagy új kedvezménykódra sem, az eredeti ajándékutalvány
vagy kedvezménykód fennmaradt összegéért.
- Abban az esetben, ha az ajándékutalványok vagy a kedvezménykódok,
az üzemeltető ajándékutalvány és kedvezménykód használatára vonatkó szabályait
szegi meg, az üzemeltetőnek jogában áll az így használt ajándékutalványt vagy
kedvezménykódot visszautasítani és visszavonni a megkötött szerződést. Ha
értelmetlenségek merülnek fel a szabályok értelmezésekor, az üzemeltető értelmezései
érvényesek.
2.8. Tulajdonjog átruházása
- A tulajdonjog, az eladótól a vevőre csak a
vásárlási szerződés tárgyának a teljes árának kifizetésekor érvényesül meg.
- Azok az áruk vagy szolgáltatások, amelyekre még mindig az
eladó tulajdonjog hatálya alá tartoznak, az eladó fenntartja magának a jogot, a vevő
reklamációja esetén, csak akkor foglalkozni vele , ha a vásárlási szerződés teljes
árának kifizetésére kerül sor.
3. Az áruk szállítása
3.1. Szállítási határidő
- Az üzemeltető vállalja, hogy az árut a lehető leghamarabbi
határidőben küldi a vevőnek. Az üzemeltető, általában a szerződés megkötése
után a követő második napon küldi el az árút úgy, hogy az áru három-öt
munkanapon belül kézbesítve legyen. A szállítási határidő, amennyiben az áruciknél
szerepel, csak tájékoztató jellegű, és pontosítva lesz a üzemeltetővel a
megrendelés átvételekor (megerősítés).
- Az üzemeltető semmilyen okokból nem felelős az áru küldésénél
vagy szállításánál a késedelme miatt okozott károkért.
3.2. Szállítás, kézbesítés és átvétel
- A vevő átveszi a megvásárolt áru tulajdonjogát az árú
átvételekor. Az áru átvételének pillanatában a vevő az áru károsodásának
kockázatát is viseli.
- A kézbesítés egyik része a vásárlási bizonyiték (irat),
amely tartalmazza az értékesítés (eladás) dátumát, a termék megnevezését
(terméknév és mennyiség), a vételárat (az egyes termékek ára és a vevő által kifizetett
teljes ár), valamint az eladó adatai (az üzleti cég neve és címe) . Az eladó, a vevő
kérésére elküldi az adó okmányt (irat) elektronikus formában.
- Amikor az árut átveszi a vevő a szállítótol, a vevő
köteles alaposan leellenőrizni az áruk csomagolását, rongálása esetén vagy
akármilyen más hiba esetén azonnal értesíteni a szállítót és tájékoztatni
az eladót. A nem engedélyezett behatolásra utaló csomag megrongálása esetén
ajánlott, hogy a vevő ne vegye át a csomagot a szállítótol, és töltse ki a csomag
károsodásáról szólo iratot. A szállítólevél aláírásával a vevő megerősíti, hogy
az áru csomagolása ép és sértetlen volt.
- Az áruk mechanikai sérülésének panaszait, nem megfelelő áru
esetén, stb., amelyek nem voltak nyilvánvalóak, az árú átvételekor a szállítótol,
felfedezésük után a vevő köteles azonnal jelentkezni az üzemeltetőnek. Az
üzemeltető nem felelős a árúk szállítása közben történő károkért, ha a vevő
nem értesíti haladéktalanul az ilyen károkat a par. 3.2.C). és 3.2.d). üzleti
feltételek alapján.
- Abban az esetben, ha a vevőnek az árut többszörösen kell
küldeni vagy más módon, ahogy a rendelésben volt megadva, a vevő köteles
viselni az áruk ismételt szállításával járó költségeket, ill. egy másik
szállítási móddal kapcsolatos költségek.
4. A vásárlási szerződés visszavonása
4.1. A vásárlási szerződés visszavonása a vevő
által
- A fogyasztók áru értékesítésében védelméről szólo törvény
7. §-a alapján, az árúk távértékesítési szerződés alapján nyújtott szolgáltatások,
vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződések, valamint bizonyos törvények
módosításairól és kiegészítéseiről (102/2014. sz. törvény), a vevő az áru
kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül, vagy a szolgáltatási
szerződés megkötésétől, jogosult arra, hogy az így megkötött szerződéstől
indokolás nélkül visszavonjon, és elengedhetetlen része, hogy e határidőn belül
erre szolgáló levelet vagy iratot küldjenek az eladónak, hogy vonja vissza a
szerződést. A vevőnek joga van erre akkor is, ha az interneten megrendelt árút személyesen
átvette az eladó területének árúkiadásának helyszínéne.
- A fogyasztónak a visszavonás időpontjától számított 14 napon
belül vissza kell juttatnia az árut a fogyasztóhoz, teljes dokumentációval
együtt, sértetlenül, tisztán, beleértve az eredeti csomagolást is, a kapott
áruk állapotában és értékében úgy, ahogy a vevő átvette. Abban az esetben,
ha a visszaküldött áru hiányos vagy sérült, az eladó az áru értékének
csökkentésén alapuló vásárlási összeget követelheti a vevőtől (a fogyasztók
áru értékesítésében védelméről szólo törvény 7. §-a alapján, az árúk távértékesítési
szerződés alapján nyújtott szolgáltatások, vagy az eladó telephelyén kívül
kötött szerződések, valamint bizonyos törvények módosításairól és
kiegészítéseiről.).
- A pénzt, a visszaküldött áruért, az üzemeltető a vásárlási
szerződéstől való visszavonás értesítésétől számított 14 napon belül küldi
vissza a vevőnek.
- A fogyasztó tudomásul veszi, hogy a fogyasztók áru
értékesítésében védelméről szólo törvény § 7 bekezdés 6 alapján, az árúk távértékesítési
szerződés alapján nyújtott szolgáltatások, vagy az eladó telephelyén kívül
kötött szerződések nem vonhatja vissza az értékesítési szerződést, amelynek
tárgya különösen:
- az olyan termékek értékesítése, amely a fogyasztó sajátos
igényeihez igazították / módosították, személyre szabott árukat vagy
kifejezetten egy fogyasztóra szánt árukat,
- gyors felhasználásnak vagy gyors minőségromlásnak kitett
áruk értékesítése,
- olyan áruk értékesítése, amelyek a szállítás után
természetüket nézve elválaszthatatlanul keverednek más árukkal,
- a védőcsomagolásban található árucikkek értékesítését
(vagyis a védőcsomagolást) az átadás után, higiéniai okokból vagy
egészségvédelem céljából megsértett/eltávolított, ezért nem helyénvaló az ilyen
áruk (pl. fehérnemű és fürdőruha) visszaküldése,
- hangfelvételek értékesítése, képfelvételek, képfelvételes
hangfelvétel, könyvek vagy számítógépes programok értékesítése, ha a fogyasztó
megsértette/kibontotta eredeti csomagolását,
- folyóiratok értékesítése, kivéve az előfizetési megállapodás
szerinti értékesítést és a könyvek eladását, amelyek nem szerepelnek
védőcsomagolásban.
- A fogyasztó (vevő), a vásárlási szerződéstől való
visszavonási jog esetén elküldi vagy átadja az eladónak indokolatlan késedelem
nélkül, legkésőbb 14 napig a visszavonás után, az általa kapott összes árut,
beleértve az összes alkatrészét és tartozékát. A fogyasztó köteles az egész
árut visszaküldeni az eladónak, beleértve a teljes dokumentációt, sértetlenül,
lehetőség szerint eredeti csomagolásban és felhasználatlanul. Az összes árut az
eladónak kell elküldeni a Sports House Slovakia s.r.o., Branisková 18, 040 01
Košice címére.
- Ha a fogyasztó jogilag visszavonja a vásárlási szerződést, az
üzemeltető köteles visszaadni az egész vásárlás árát, beleértve az áru
szállításának költségeivel, a legolcsóbb szállítási módnak megfelelő áron,
indokolatlan késedelem nélkül, a vásárlási szerződés visszavonása után követő
14 napon belül, lényegében ugyanúgy, ahogy elfogadta őket. Az eladó más módon csak
akkor küldi vissza a fogyasztónak az átutalt vásárlási ár összegét, ha a
fogyasztó egyetért vele, és az üzemeltetőnek nem merülnek fel egyéb költségei.
- Ha a fogyasztó visszavonja a vásárlási szerződést, az
üzemeltető nem köteles a fogyasztónak átutalni a vásárlási ár összegét,
mielőtt a fogyasztó átadta az árut (nem küldte vissza), vagy bebizonyítja, hogy
az árut az üzemeltetőnek elküldte.
- Ha a fogyasztó indokolatlanul és jogilag nem helyesen vonja
vissza a vásárlási szerződést, és mindazonáltal visszalküldi az árut az
üzemeltetőnek, az árut nem fogadják el, ill. vissza lesz küldve a fogyasztónak,
amely szállítását a fogyasztó fizeti.
A vásárlási szerződéstől való visszavonási irat.
4.2. A vásárlási szerződés visszavonása az
üzemeltető által
- Az üzemeltető gondoskodik az eladott áruk piacának megfelelő
tájékozódásáról, azonban kivételesen előfordulhat olyan helyzet, amikor a
megrendelt áru szállítását a vásárlási szerződésben meghatározott és
megegyezett feltételek szerint nem tudja elküldeni (elszállítani), ill. nem
fogja tudni elküldeni egyáltalán, nem az üzemeltető hibája miatt. Az üzemeltető
ezért fenntartja magának a jogot arra, hogy ilyen esetekben visszavonja
a vásárlási szerződést.
- Az üzemeltetőnek jogában áll a vásárlási szerződés
visszavonását, abban az esetben is, ha a megrendelt áru vállalkozója az
eladónak jelentősen megváltoztatta az árait, ha jelentős változások történnek
az áruk szállításának árában, vagy ha az üzemeltető megállapítja, hogy az
árukat tévesen kínálták rossz áron, és a vevő nem fogadta el a vásárlási
szerződésben történő változásokat, az úgynevezett áruk árának emelkedését vagy
a szállítási költségek növekedését.
- A vevő tudatában áll, hogy az eladónak nincs kötelezettsége
arra, hogy a vevővel vásárlási szerződést kössön. A vevő további tudatában áll,
hogy az eladó jogosult visszavonni a vevővel kötött vásárlási szerződést, amely
az eladó iránt kapcsolatosan, korábban említett kötelezettségek egyik részében
lényeges módon megszegte kötelezettségeit.
- Ha az üzemeltető visszavonja a vásárlási szerződést, köteles
haladéktalanul értesíteni a vevőt a rendeléskor megadott elektronikus címre,
amelyet a vevő rendeléskor jelölt be. Továbbá, az üzemeltető köteles a vevőnek
visszaadni, visszaküldeni a teljes vételár összegét, ha már a vevő kifizette.
5. Jótállási feltételek
Az árura vonatkozó jótállási feltételek, az alkalmazandó jog
szabályozza.
6. Panasztétel eljárása (reklamáció)
- A reklamációt szükséges haladéktalanul alkalmazni
azonnal a hiba bekövetkezte vagy
észrevétele után. Az áruk további használásával a hiba elmélyítéséhez és ennek
következtében romlásához vezethet, ami oka lehet a reklamáció
visszautasításának.
- A törvény jótállás időtartama 24 hónap, és az a vevő által
átvett áru napján kezdődik. Abban az esetben, ha az áru érkezése után a vevő
észreveszi, hogy az áru nem azonos a megrendelt áruval, vagy ha az áru hibás, haladéktalanul
értesítenie kell az eladót e-mailben vagy telefonon keresztül, legkésőbb az áru
átvételétől számított 5 napon belül. Az áru hibájának, az áru tulajdonságainak
változását értjük azt, amit nem megfelelő vagy rossz minőségű anyagok
használata okozza, gyártási technológia megsértése vagy a nem megfelelő
tervezési megoldás kiválasztása. Az áru hibájának, az áru tulajdonságainak
változásának nem értjük akkor, ha a jótállási idő alatt keletkezett elhasználódás
vagy kopás esetén, nem megfelelő/nem helyes használata esetén, nem megfelelő
vagy nem elegendő karbantartás esetén, az anyag, amelyekből az árukat gyártják,
természetes változása esetén, a felhasználó vagy egy harmadik fél által okozott
károk esetén vagy más helytelen és rossz beavatkozása esetén.
- Reklamáció akkor van kellően végrehajtottnak tekintve, ha
a reklamált áru teljes, és a reklamációnak nem akadályozzák más általános
higiéniai elvek. A fogyasztó (vevő) köteles átadni a reklamált árukat
tisztának, minden szennyeződéstől kitisztítva és higiénikusan ártalmatlannak. A
Sports House Slovakia s. r. o. társaság, amely a https://www.sportshouse.sk webárúház
működtetője jogosult arra, hogy ne vegye át azokat a reklamáltatot árukat,
amely nem felel meg az általános higiéniai elveknek. A panaszokat, reklamációkat,
beleértve az áruk hibájának eltávolítása is, indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb
30 nappal a kérelem benyújtását után, lesz megoldva. Az engedélyezett
munkavállaló, indokolt esetekben, ennél hosszabb időben egyezhet meg a vásárlóval.
Reklamáció esetén, a vásárló az árut visszaküldi az előre kitöltött
reklamációra vonatkozó irattal és a vásárlási szerződés másolatával
(számlával) együtt a Sports House Slovakia s.r.o., Branisková 18, 040 01 Košice
címre.
- A jótállás nem vonatkozik az áruk helytelen használatából
eredő hibákra, magasabb erők vagy természet katasztrófák stb. okaiból és az
ezekből eredő esetleges károkért sem. Továbbá, a jótálás nem vonatkozik az áru
rossz kezelése/használata által okozott hibákra, helytelen vagy nem megfelelő
kezelésére, az áru használatára és telepítésére, amely ellent mond
a felhasználó kézikönyvel (útmutatójával). Továbbá, a jótállás nem vonatkozik
a további károkra:
- az áruk mechanikai károsodására,
- az áruk nem megfelelő feltételek alatt történő felhasználására,
- nem megfelelő beavatkozások végrehajtása vagy paraméterek
megváltoztatása.
6.1. A panaszok kezelése (reklamáció)
- Ha olyan hibáról (kárról) van szó, amely eltávolítható, a
vevőnek joga van az ő ingyenes, időben és megfelelő eltávolítására. Az eladó
határozza meg a kár eltávolításának módját és köteles a kárt indokolatlan
késedelem nélkül eltávolítani.
- A hiba eltávolítása helyett a vevő az áru cseréjét
kérheti, vagy az áru egyik részének a cseréjét abban az esetben, ha a hiba
csak az áru egyik részét illeti, és csak akkor, ha az eladónak nem lesznek túlzott
költségei az áruk árával vagy a hiba súlyosságával kapcsolatban.
- Az eladó mindig a hiba eltávolítása helyett kicserélheti
a hibás árut hiba nélkülire, ha a vevőnek nem okoz komoly nehézségeket vele.
- Ha olyan hibáról van szó, amelyet nem lehet eltávolítani, és
amely akadályozza, hogy az árukat megfelelően használják mint a hiba
nélküli árukat, a vevőnek joga van az áruk cseréjéhez vagy a vásárlási
szerződés visszavonáshoz (a pénz visszaküldéséhez).
- A vevőnek joga van az áruk cseréjére vagy a vásárlási
szerződés visszavonáshoz (a pénz visszaküldéséhez) akkor is, ha eltávolítható
hibáról van szó, de csak ha a vevő már az eltávolított hiba után az újra
megjelent hibák miatt nem tudja rendesen használni.
- Ha olyan hibáról van szó, amit nem lehet eltávolítani, de amely
nem akadályozza az áruk megfelelő használatát, a vevőnek joga van az áru
árából vonatkozó kedvezményre.
- Ha a vevőnek joga van az áruk cseréjére vagy a vásárlási
szerződés visszavonáshoz (a pénz visszaküldéséhez), a vevőtől függ, melyik
jogot válassza. Azonban, ha már választott ezek a jogok közül egyet, már nem
fogja tudni megváltoztatni ezt a választást.
- Ha a vevő reklamációt nyújt be, az eladó vagy kijelölt
alkalmazottja vagy kijelölt személye köteles tájékoztatni a vevőt a fent említett
jogairól.
- A vevő döntése alapján, hogy a vevő melyik jogok választotta,
az eladó köteles meghatározni a reklamáció intézésének módját és azt azonnal,
komplikált esetekben legkésőbb a reklamáció benyújtása utáni 3 munkanapon
belül.
- Indokolt esetekben, különösen akkor, ha az áru vagy a
szolgáltatás állapotának komplikált műszaki értékelése szükséges, legkésőbb a reklamáció
benyújtása utáni 30 munkanapon belül.
- A reklamáció módjának meghatározása után
a reklamáció azonnal el lesz intézve, indokolt esetekben
a reklamációt később is intézhetik; a reklamáció benyújtása után az
intézése azonban legfeljebb 30 napig
tarthat. A reklamáció elintézésének :különösen: ez számít:
- új vagy javított áru kézbesítése vagy küldése
a vevőnek, esetleg tájékoztatás arról, hogy az áru készen áll az átvételre,
- az árú értékéből a megfelelő árengedmény értékének
visszaküldése, vagy a vásárlási ár összegének visszaküldése, esetleg információt
küld a vevőnek, hogy a megfelelő összeg készen áll az átvételére.
- Felesleges határidőnek lejárását követően a fogyasztónak
jogában áll visszavonni a vásárlási szerződést, vagy jogosult új áru cseréjére.
Az eladó fenntartja magának a jogot, hogy előzetes bejelentés nélkül
megváltoztassa a reklamáció megbízását és az új megfogalmazását az e-shop
honlapjára helyezi. Az áru megrendelés elküldésekkor a vevő megerősíti az
érvényes kártérítési szabályzatok elfogadását, az eladó internetes bolján.
7. A helytelen teljesítmény joga
- Az eladó a vevő iránt felelős azért, hogy az árunak
nincsenek hibái az áru átvétele során. Az eladó a vevő iránt felelős főleg,
hogy abban az időben, amikor a vevő átvette az árut:
- az árunak olyan tulajdonságai vannak, amelyekkel mind
a két fél egyetért, és ha nincs egyetértés, olyan tulajdonságai vannak, amelyet
az eladó vagy a gyártó leír vagy amelyet a vevő az áru tulajdonságaitól és
az általuk használt reklámtól várta el,
- az áru arra a célra alkalmas használni, amelyre az eladó
kijelenti, vagy amelyre a hasonló termékeket használni szokták,
- az áruk jó minőségűeknek felelnek meg, az elfogadott minták
vagy sablonok bemutatása szerint, ha a minőség vagy a bemutatás az
elfogadott mintának vagy sablonnak felel meg,
- az áru a áru mennyiségének, méretének és súlyának felel
meg, és az áruk megfelelnek a jogszabályi követelményeknek.
- A feltételek, amelyek a vásárlási szerződésben rendelkeznek
nem vonatkoznak azokra az árukra, amelyek alacsonyabb áron vannak árulva, hibás
árura, amelyre az alacsonyabb ár volt megbeszélve, az áru rendszeres használatból
fakadó elhasználása (kopása) miatt, amely az árunak volt a vevő áltvételkor,
vagy pedig az áruk természetéből adódottak.
- Ha hiányosság vagy hiba jön létre az áru átvételétől
számított hat hónapon belül, az azt jelenti, hogy az áru hibás/hiányos volt már
az áru átvételkor. A vevő jogosult igényt nyújtani a hibára, amely a
fogyasztási árun jelen meg az átvételtől követő 24 hónapon belül.
- A hibás teljesítményre vonatkozó jogokat a vevő az eladó
címének az eladóhelyén intézi, ahol a reklamáció elfogadása lehetséges az eladó
áruk választékát nézve, adott esetben ott, ahol az üzemeltető üzletelésének székhelye
vagy munkahelye található.
8. Személyes adatok védelme (Adatvédelem)
- Az eladó ezzel értesíti a vevőt, hogy a § 10 ods. 3 písm. b)
10. bekezdés Törvény sz. 122/2013 Z. z. a személyes adatok védelméről szólo
törvény alapján, az üzemeltető, mint eladó feldolgozza a vevő személyes adatait
a vásárlási szerződés megkötésének folyamata során, a vevő, mint az
érintett személy beleegyezése nélkül, mivel a vevő személyes adatainak
feldolgozását az eladó a vevővel kötött, szerződés előtti kapcsolatokban végzi,
mivel a vevő személyes adatainak feldolgozása a vásárlási szerződés
teljesítéséhez szükséges, ahol a vevő a két szerződési félnek az egyikének
szerepel. Az üzemeltetőt a Személyes Adatvédelmi Hatóság nyilvántartásba van
regisztrálva.
- A felek megegyeztek abban, hogy ha a vevő fogyasztó, köteles
a rendelésben értesíteni az eladót, az ő nevéről és vezetéknevéről, az
állandó lakóhely címéről, beleértve a postai irányítószámáról, a telefonszámáról
és az e-mail címéről. A felek megegyeztek abban, hogy a vevő vállalkozó,
köteles értesíteni az eladóját a cég nevéről, címéről, beleértve az
irányítószámáról, a cégazonosító számájáról, telefonszámáról és e-mail címéről.
- A vevő a rendelés elküldése előtt bejelölheti az
egyetértést a § 11 1 bekezdés a személyes adatok védelméről szólo törvényével, hogy
az eladó feldolgozza és tárolni tudja a vevő személyes adatait, különösen a
fent említetteket, és/vagy amelyek szükségesek az eladó további
tevékenységeiben kapcsolatosan, az új
termékek információjának a továbbítására, a felkínált áru kedvezményeinek és
akciójainak a továbbítására és feldolgozta őket az összes információs
rendszerében, az új termékekkel, az engedményekkel és a kínált árukkal
kapcsolatos intézkedésekkel kapcsolatban. A vevő az eladónak korlátozott
időtartamú engedélyt ad a vevő személyes adatainak feldolgozásának céljájának
teljesítésére. A feldolgozás céljának teljesítése után az eladó azonnal bebiztosítja
a vevő személyes adatainak törlését. A vevő bármikor írásban lemondhatja a
személyes adatok feldolgozásához szükséges engedélyt. Az engedély, amit
a vevő az eladónak küld, lemondásának az elküldése után számított 1
hónapon belül megszűnik. A vevő tudomásul veszi, hogy személyes adatait
(regisztrációkor/belépéskor, a felhasználói számláján vagy a rendelés során) köteles
kellő és igazságos módon megadni és köteles haladéktalanul tájékoztatni az
eladót a személyes adatainak változtatásáról.
- Az eladó egy harmadik személyt bízhat meg a vevő személyes
adatainak feldolgozásához.
- A személyes adatokat elektronikus formában, határozatlan időben,
automatizált módon lesznek feldolgozva vagy nyomtatva, nem automatizált módon.
- Abban az esetben, ha a vevő úgy véli, hogy az eladó vagy a
feldolgozó a személyes adatainak a feldolgozását a törvény ellentétes módján
végzi, különösen abban az esetben, ha a személyes adatok pontatlanok a
feldolgozás céljának szempontjából, lehet:
- forduljon az eladóhoz vagy a feldolgozóhoz magyarázatért,
- kérje meg az eladót vagy a feldolgozót, hogy távolítsa el az
így létrejövő hibát.
- Ha a vevő a személyes adatok feldolgozásával kapcsolatos információkat
kér, az eladó köteles ezeket az információkat megadni. Az eladónak jogában áll megfelelő
visszafizetést kérni, amely nem haladja meg az előző mondat szerinti
tájékoztatáshoz szükséges információk átadásához szükséges költségeket.
- A vevő ismertetve van és ismeri az úgynevezett cookies
tárolását a számítógépén. A számítógépén
található webes böngésző beállítások segítségével a vásárlók kézzel törölhetik,
blokkolhatják vagy letilthatják az egyes cookies-okat. Az egyes cookies-okat lehetséges
csak bizonyos weboldalok számára blokkolni vagy engedélyezni.
9. Záró rendelkezések
- Az üzemeltető és a vevő közötti kommunikációs nyelv és a
vásárlási szerződés nyelve a szlovák nyelv. A lezárt vásárlási
szerződéseket az üzemeltető elektronikus formában archiválja, és mások számára
nem hozzáférhetőek. Abban az esetben, ha némelyik rendelkezések ezek az üzleti
feltételek között, akár milyen ok miatt érvénytelen
vagy nem hatékonyak voltak, ez a valóság nem jelenti az üzleti feltételek
egyéb részeinek vagy a vásárlási szerződésnek az érvénytelenségét vagy nem
hatékonyságát.
- Az üzemeltető, ezeket az üzleti feltétek megfogalmazását
kiegészítheti és változtathassa. A változás nem érinti az üzemeltető és a vevő
új üzleti feltételek hatálybalépése előtt keletkező jogait és kötelezettségeit.
- Ha a vásárlási szerződés által létrehozott kapcsolat
nemzetközi (külföldi) elemet tartalmaz, a szerződő felek tárgyalnak arról, hogy
a vásárlási szerzõdéssel létrejött kapcsolatot, valamint az azokból eredõ
vitákat a Szlovák Köztársaság jogszabályai szerint szabályozzák.
- Az eladó jogosult az áru eladására kereskedelmi engedéllyel.
A kereskedelmi ellenőrzést a hatáskörébe tartozó illetékes Szlovák Kereskedelmi
Engedélyezési Hivatal biztosítja. A személyes adatok védelmének területét a
személyes adatok védelmével foglalkozó hivatal végzi. A vevő fogyasztóként
történő védelmére vonatkozó felügyeleti hatóság a Szlovák Kereskedelmi
Ellenőrzés, a Kassai terület SOI Felügyelősége, Vrátna č. 3,043 79 Košice
1.
- A felek megegyeztek abban, hogy üzemeltető és a vevő közötti
viták rendezésére a Szlovák Köztársaság bíróságainak joghatósága szolgál. Az
üzemeltető és a fogyasztó között felmerülő vitákat az esetleges pereskedés kívül
is megoldhatóak. Ilyen esetben a fogyasztó kapcsolatba léphet a peren kívüli
vitarendezési szervvel, amely a Szlovák Kereskedelmi Inspekció vagy más
megfelelő és erre kiválasztott személlyel, amelyet a Szlovák Köztársaság
Gazdasági Minisztériuma által fenntartott alternatív vitarendezési szervezetek
listáján jegyeztek be. Az alternatív vitarendezés elindítására irányuló
javaslat benyújtására a https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
weboldalon lehetséges. Az üzemeltető azt javasolja, hogy a vásárló először
használja a shop@sportshouse.sk e-mail címet, hogy megoldja a helyzetet,
mielőtt elérné a peren kívüli vitarendezést.
Kassán, 2017.2.14 - Sports House Slovakia
s.r.o.